×
Sportys na facebooku
Sportys na instagramu
Sportys na youtube

Všeobecné obchodní podmínky (VOP)



společnosti Sportys kemp z.s.
se sídlem Nevanova 1034/22, Řepy, 163 00 Praha 6
identifikační číslo: 19110235
zapsané ve spolkovém rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, odd. L, vl. 77365
(dále jen „Pořadatel“)

pro prodej předmětu smlouvy – Sportys kemp produkty (SKP) dle čl.1., odst. 2) těchto všeobecných obchodních podmínek, zakoupený prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.sportys-kemp.cz.

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smluvního vztahu mezi Pořadatelem a jinou fyzickou osobou – zákonným zástupcem účastníka (dále jen „Zákazník“) prostřednictvím internetového obchodu Pořadatele. Internetový obchod je Pořadatelem provozován na webové stránce www.sportys-kemp.cz (dále jen „webová stránka“).
  2. Předmětem plnění jsou pohybová cvičení, parkourové cviky, posilovací cvičení, lezení, lyžování, kolektivní hry, ostatní sportovní aktivity v rámci Pořadatelem pořádaných následujících akcí:
    • parkourové kroužky,
    • tábory Sportys-kemp (dále jen „SC“); SC se rozumí pobytový nebo příměstský tábor se zaměřením na parkour, horolezectví, lyžování nebo jiný sport pro děti a mladistvé, jehož předmětem plnění mohou být navíc oproti sportovní aktivitám také táborové aktivity, ubytovací a stravovací služby, dohled nad účastníky, zajištění organizace lektory, instruktory a zdravotníky, (vše dále jen „SKP“ nebo „produkt“). Rozsah konkrétního SKP je uveden ve specifikaci produktu na webové stránce.
  3. Účastníkem SKP se rozumí Zákazníkem přihlášená osoba.
  4. Ustanovení odchylná od všeobecných obchodních podmínek je možné sjednat v individuální smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními všeobecných obchodních podmínek.
  5. Ustanovení všeobecných obchodních podmínek jsou nedílnou součástí objednávky a spolu s ní a s potvrzením přijetí objednávky (akceptací) Pořadatelem tvoří smluvní dokumentaci. Objednávka i všeobecné obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
  6. Znění všeobecných obchodních podmínek může Pořadatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění všeobecných obchodních podmínek.

2. UZAVŘENÍ SMLOUVY

 
  1. Veškerá prezentace SKP umístěná na webové stránce je informativního charakteru a Pořadateli nevzniká povinnost uzavřít smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
  2. Webová stránka obsahuje informace o SKP, a to včetně uvedení cen a případných ostatních nákladů. Ceny SKP zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na webové stránce. Tímto ustanovením není omezena možnost Pořadatele uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  3. Pro objednání SKP vyplní Zákazník objednávkový formulář na webové stránce. Objednávkový formulář obsahuje zejména tyto informace:
  4. Při objednávání produktů je Zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené Zákazníkem při objednávání produktů jsou Pořadatelem považovány za správné.
  5. Před zasláním objednávky Pořadateli je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost Zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky.
  6. Objednávku odešle Zákazník kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Údaje uvedené v objednávce jsou Pořadatelem považovány za správné.
  7. Pořadatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (druh SKP, množství, výše ceny) požádat Zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
  8. Smluvní vztah mezi Pořadatelem a Zákazníkem vzniká akceptací objednávky Pořadatelem. Akceptace objednávky je zaslána Zákazníkovi elektronicky na uvedenou emailovou adresu Zákazníka (dále jen „email“). Povinností Zákazníka je uvedení platného a správného emailu. V případě chybného uvedení emailu si Pořadatel vyhrazuje právo objednávku odmítnout.
  9. Objednávkou Zákazník vyjadřuje souhlas s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, které jsou součástí smluvního vztahu.
  10. Pořadatel preferuje komunikaci elektronickou poštou. V rámci uzavírání smlouvy Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, telefonní poplatky), jakož i náklady za poštovní korespondenci zaslanou Pořadateli, hradí Zákazník sám.
  11. Zákazník je povinen Pořadateli dodat potřebnou dokumentaci před zahájením SKP, zejména Zákazníkem podepsané prohlášení o bezinfekčnosti účastníka a kopii průkazky zdravotní pojišťovny účastníka (průkazka zdravotní pojišťovny účastníka se nahrává skrze webový formulář dostupný na odkaze sděleném Pořadatelem). Pořadatel je oprávněn seznam potřebné dokumentace sdělit Zákazníkovi emailem.

3. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

  1. Cena SKP je uhrazena na základě instrukcí Pořadatele k platbě.
  2. Částku hradí Zákazník Pořadateli na účet č. 2102499446/2010, vedený u Fio banky, a.s. nebo na jiný účet, uvedený v instrukcích Pořadatele k platbě (dále jen „účet Pořadatele“). Způsob převodu prostředků na účet Pořadatele (platba převodem, vklad na účet, složenka) si Zákazník volí sám. Poplatky vzniklé Zákazníkovi při úhradě na účet Pořadatele nejsou součástí ceny a Zákazník je nese na svůj vrub.
  3. Závazek Zákazníka uhradit cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Pořadatele.
  4. Zákazník je povinen při úhradě vždy uvést variabilní symbol. Variabilní symbol je uveden v instrukcích Pořadatele k platbě. Bez uvedení správného variabilního symbolu Pořadatel bere objednávku za neuhrazenou. V takovém případě si Pořadatel vyhrazuje právo objednanou službu neposkytnout, nedohodne-li se se Zákazníkem jinak.
  5. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, a požádá-li o to Zákazník, vystaví Pořadatel ohledně plateb prováděných na základě smlouvy Zákazníkovi fakturu. Pořadatel není plátcem daně z přidané hodnoty.
  6. Pokud nebude cena SKP uhrazena Zákazníkem ke dni splatnosti, je Pořadatel oprávněn přenechat rezervované místo dalším zájemcům.
  7. Ukončí-li účastník svou účast v průběhu konání SKP na vlastní žádost, nevrací se cena SKP ani její poměrná část.
  8. Cena SKP nezahrnuje dopravu, úrazové pojištění účastníka ani související poplatky, není-li dohodnuto jinak.

4. DALŠÍ UJEDNÁNÍ

  1. Zákazník prohlašuje, že zdravotní stav účastníka dovoluje bez omezení provozovat předmět plnění SKP a zároveň neohrožuje zdraví ostatních účastníků.
  2. Zákazník a účastník se zavazují respektovat pokyny Pořadatele.
  3. Zákazník prohlašuje, že hodlá provozovat veškeré sportovní aktivity účastníka v rámci objednaného SKP na vlastní odpovědnost a nebezpečí a je si vědom všech rizik s nimi spojených.
  4. Zákazník se vzdává nároku na náhradu škody na zdraví nebo majetku, která by mohla vzniknout v důsledku provozování sportovní činnosti v rámci aktivit na akci SKP. Zákazník prohlašuje, že s tímto vědomím se rozhodl k přihlášení účastníka a bere na vědomí, že součástí SKP jsou rizikové sporty, při kterých může dojít ke zranění účastníka.
  5. Pořadatel je oprávněn změnit místo konání SKP, nastanou-li okolnosti, které mu brání uskutečnit akci podle předem sjednaných podmínek. O takové změně je Pořadatel povinen Zákazníka informovat.
  6. Pořadatel nezajišťuje na SC dietní stravovací režim typu vegetariánský, bezlepkový atp.
  7. Zákazník prohlašuje, že účastník byl očkován v souladu s platnou legislativou.
  8. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že mobilní telefony, tablety, chytré hodinky, šperky, řetízky, apod. nejsou doporučeny. Pořadatel nepřejímá odpovědnost za případnou ztrátu nebo poškození takových věcí.
  9. Zákazník bere na vědomí, že na SKP platí přísný zákaz alkoholu, cigaret, drog apod. Mezi zakázané předměty dále patří zejména zbraně (včetně airsoftových), nože, pyrotechnika, notebooky, přenosné reproduktory apod. Je zakázáno konzumovat nápoje typu nealkoholické pivo, radler, energetické nápoje apod.
  10. Je zakázáno opouštět Pořadatelem určený prostor bez předchozího svolení Pořadatele.
  11. Zákazník bere na vědomí, že z organizačních, programových a protiepidemických důvodů není možné účastníky na SKP navštěvovat.
  12. V případě pozdějšího nástupu, jakož ani v případě předčasného odjezdu, nemůže Zákazník uplatňovat nárok na finanční kompenzaci za neuskutečněnou část.
  13. Zákazník vyslovuje souhlas se samostatným odchodem účastníka. Zákazník může Pořadateli s dostatečným předstihem oznámit (SMS zprávou odeslanou na telefonní číslo určené Pořadatelem), že se samostatným odchodem účastníka nesouhlasí.
  14. Účastník je povinen se účastnit stanoveného programu SKP, pokud Pořadatel neurčí jinak.

5. ZVLÁŠTNÍ UJEDNÁNÍ PRO POBYTOVÉ TÁBORY

  1. Pokud není sjednáno něco jiného, je na SC ubytování v dřevěných chatkách a lůžkoviny nejsou Pořadatelem zajištěny.
  2. Zákazník se zavazuje veškeré případné léky účastníka předat při nástupu na SC Pořadateli. Přechovávání jakýchkoliv léků u účastníků je v průběhu SC zakázáno.
  3. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že může být k převozu účastníka v rámci SC (např. na lezeckou stěnu, do lyžařského areálu) použit soukromý automobil, řízený osobou určenou Pořadatelem.
  4. Pořadatel nezaručuje společné ubytování účastníků na SC podle jejich preferencí.
  5. V případě, že se v průběhu SC projeví u účastníka zdravotní komplikace (zvýšená teplota, nevolnost atd.), Zákazník se zavazuje účastníka z SC vyzvednout po telefonické dohodě s Pořadatelem, resp. s Pořadatelem určeným vedoucím.

6. ZRUŠENÍ SMLUVNÍHO VZTAHU POŘADATELEM

  1. Pořadatel může zrušit smluvní vztah se Zákazníkem před zahájením SKP či v jeho průběhu v následujících případech:
    • pokud účastník porušuje ustanovení této smlouvy, nedodržuje pokyny Pořadatele nebo vážně narušuje průběh pobytu; toto je výhradně na posouzení `Pořadatelem – Zákazník tuto skutečnost akceptuje a výslovně se vzdává možnosti takové rozhodnutí Pořadatele jakkoliv rozporovat,
    • v případě, že účastník nesplňuje zdravotní, fyzické či psychické požadavky pro účast na SKP,
    • v případě poskytnutí nesprávných či neúplných údajů Zákazníkem,
    • v případě nedodání kompletní dokumentace Zákazníkem při zahájení SC, tj. Zákazníkem podepsané prohlášení o bezinfekčnosti účastníka, a kopie průkazky zdravotní pojišťovny účastníka,
    • v případě, kdy orgány státní správy vyhlásí v době před zahájením či v průběhu SKP zvýšená protiepidemická opatření pro oblast, do které spadá trvalé bydliště účastníka,
    • v případě nenadálých okolností, které vznikly bez zavinění Pořadatele a znemožňují zahájení nebo pokračování konání SKP (tedy v důsledku tzv. vyšší moci).
  2. Rozhodnutí o zrušení smluvního vztahu je výhradně na posouzení Pořadatele a Zákazník se výslovně vzdává možnosti takové rozhodnutí jakkoliv rozporovat.
  3. V případě zrušení smluvního vztahu se Zákazník zavazuje vyzvednout účastníka v místě konání na své náklady, a to nejpozději do 12 hodin od telefonického oznámení Pořadatele.
  4. V případě zrušení smluvního vztahu se nevrací alikvotní část ceny SKP ani případných dalších Zákazníkem či účastníkem uhrazených služeb.

7. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  1. Zákazník bere na vědomí, že podle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze, mimo jiné, odstoupit od smlouvy o dodávce produktu, která byla upravena podle přání Zákazníka nebo pro účastníka, ani nelze odstoupit od smlouvy o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, jelikož Pořadatel tato plnění poskytuje v určeném termínu.
    Zákazník bere na vědomí, že vzhledem k charakteru Pořadatelem poskytovaných produktů se jedná o smlouvu podle ust. § 1837 písm. j) občanského zákoníku, kdy je plnění poskytováno v určeném termínu, a proto nelze od smlouvy odstoupit.
  2. Pořadatel je oprávněn kdykoliv od smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí Pořadatel Zákazníkovi uhrazenou cenu bez zbytečného odkladu nejpozději však do 60 dní, a to bezhotovostně na účet určený Zákazníkem. V tomto případě nemá Zákazník nárok na další kompenzace nákladů spojených s ukončením smlouvy. Odstoupení od smlouvy zašle Pořadatel na elektronickou adresu Zákazníka.

8. STORNO PODMÍNKY

  1. Zákazník je oprávněn zrušit svou objednávku kdykoli před započetím SC, v takovém případě je však Pořadatel oprávněn vrátit uhrazenou cenu/část ceny produktu, avšak sníženou o storno poplatek (odstupné ve smyslu ust. § 1992 občanského zákoníku) v následující výši:
    • 50 % z celkové ceny tábora při zrušení účasti v době do 30. května u letních SC; u ostatních SC v době více než 15 kalendářních dnů před zahájením,
    • 100 % z celkové ceny tábora při zrušení účasti v době od 1. června u letních SC; u ostatních SC v době 15 a méně kalendářních dnů před zahájením.
  2. V případě zrušení objednávky ostatních SKP (mimo SC) Zákazníkem činí storno poplatek:
    • 50 % z celkové ceny SKP při zrušení účasti více než 5 kalendářních dní před zahájením SKP,
    • 100 % z celkové ceny SKP při zrušení účasti 5 a méně kalendářních dní před zahájením SKP.
  3. Při zajištění vhodného náhradníka Zákazníkem se storno poplatek neúčtuje. O takové výměně účastníka je Zákazník povinen uvědomit poskytovatele nejpozději deset dnů před dnem zahájení SKP.
  4. Zrušení objednávky musí být provedeno písemně, elektronickou formou na emailovou adresu Pořadatele: info@sportys-kemp.cz. Rozhodující datum pro zaregistrování požadavku na zrušení objednávky a vrácení zaslané částky za předmětné plnění je datum a čas doručení emailu na uvedenou emailovou adresu Pořadatele. Všechny požadavky se budou registrovat výlučně na uvedené emailové adrese Pořadatele.
  5. Platba snížená o storno poplatek podle tohoto článku bude Zákazníkovi vrácena nejpozději do 60 dní od doručení zrušení objednávky.

9. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
  2. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy Pořadatel obdržel od Zákazníka reklamaci.
  3. Reklamace musí být uplatněna ihned poté, co účastník zjistí skutečnosti, které mohou být předmětem reklamace tak, aby případný závadný stav mohl být neprodleně odstraněn.

10. VYŠŠÍ MOC

  1. Za případ vyšší moci, který vede k částečnému nebo úplnému neposkytnutí SKP ve smyslu těchto VOP, se pokládají zejména mimořádné okolnosti zabraňující či znemožňující plnění povinností, živelní pohroma, dlouhodobý výpadek dodávky elektřiny, stávka, válka, epidemie, mobilizace, povstání nebo jiné nepředvídatelné a neodvratitelné události a opatření či nařízení orgánů státní moci. Předpokladem je, že Pořadatel nemohl takovému neposkytnutí SKP zabránit.
  2. Pořadatel neodpovídá Zákazníkovi za žádné ztráty, náklady, škody nebo výdaje, které utrpěl nebo které nastaly v přímém nebo nepřímém důsledku události mimo kontrolu Pořadatele, tj. způsobené vyšší mocí. Pořadatel není povinen vrátit Zákazníkovi žádné poplatky, tj. zálohu nebo cenu za SKP.

11. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

  1. Pořadatel není ve vztahu k Zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  2. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Česká obchodní inspekce. Více informací o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů se nachází na webových stránkách www.coi.cz.
  3. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  4. Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. 

12. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  1. Ochrana osobních údajů Zákazníka a účastníka je poskytována zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. 
  2. Zákazník souhlasí se zpracováním poskytnutých osobních údajů svých i osobních údajů účastníka, jako je jméno a příjmení, adresa bydliště, email, telefonní číslo a jiných důležitých sdělení (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
  3. Osobní údaje budou využity pro účely realizace práv a povinností ze smlouvy. Zákazník souhlasí se zpracováním osobních údajů také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení Zákazníkovi Pořadatelem. Zákazník souhlasí s užitím fotografií či videozáznamů, zachycujících účastníka, v rámci propagace SKP, a to bez časového omezení.
  4. Zákazník souhlasí se zpracováním osobních údajů Zákazníka i osobních údajů účastníka a s případným uveřejněním zvukových nebo obrazových materiálů pro evidenci a propagaci v rámci SKP.
  5. Zpracování osobních údajů podléhá pravidlům GDPR, které jsou blíže specifikovány na tomto odkazu. Objednávkou automaticky Zákazník vyjadřuje souhlas s těmito pravidly GDPR, které jsou součástí smluvního vztahu.
  6. Zákazník potvrzuje, že osobní údaje poskytl dobrovolně a pravdivě.

13. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

  1. Zákazník souhlasí se zasíláním informací souvisejících s produkty Pořadatele na email Zákazníka a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení Pořadatelem na email Zákazníka.
  2. Cookies politika je uvedena na tomto odkazu.  

14. DORUČOVÁNÍ

  1. Zákazníkovi mohou být doručovány dokumenty související s předmětem smlouvy anebo marketingové nabídky na email Zákazníka.

15. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Případný soudní spor řeší obecný soud Pořadatele. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
  3. Smlouva včetně všeobecných obchodních podmínek je archivována Pořadatelem v elektronické podobě.
  4. Kontaktní údaje Pořadatele: info@sportys-kemp.cz.
  5. Zákazník prohlašuje, že je oprávněn samostatně jednat za účastníka.
  6. Pořadatel i Zákazník prohlašují, že si smlouvu přečetli, že tato smlouva vyjadřuje jejich pravou, vážnou a svobodnou vůli a že nebyla učiněna v tísni ani za nápadně nevýhodných podmínek.

Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné od 1.1.2025.